24 september 2013

The Brooklyn Bridge


The Brooklyn Bridge kallar jag dessa. Smakerna påminner mig om soliga höstdagar i New York. Några månader efter min examen i arkitektur tillbringade jag och min bror tre månader i Brooklyn. Vi bodde tillsammans med ett glatt och kreativt gäng i ett vackert gammalt trähus nära Prospect Park. Fina tider och glada minnen.

Med ingredienser som pecannötter, torkade tranbär, mörk choklad och bovetepuffar så kan ni förstå att det är svårt, om inte omöjligt att äta bara en. Receptet hittade jag hos Kitchen Vignettes och jag följde det till punkt och pricka. Knapriga och chewy. Söta och med sälta. Så galet goda helt enkelt. Barsen är inte lika hälsosamma som exempelvis Grapes granola bars med gojibär men det är tusen gånger bättre än ett ballerinakex. Receptet hittar du här. Baka, ät och njut!

7 kommentarer:

Matarkivet sa...

De ser sannerligen oemotståndliga ut!! Och grymt namn. :)

Charlotta sa...

Jag gjorde dina Grape granola bars igår, SÅÅ GODA!!!!

Moma sa...

Alltså ärligt talat, fy jäklars vad gott!!

Sonja {Dagmars Kitchen} sa...

Mums vad gott! De där måste jag prova. Myyycket snart. Och tack för tipset om ännu en fin blogg - hade aldrig snubblat över Kitchen Vignettes förut.

hellyane sa...

coucou un bonjour de France j'adore
http://hellyane.canalblog.com/
ce genre de recette a+

Mikaela sa...

Galet goda, även utan choklad! Tack för tips!

Anonym sa...

Crispy rice cereal, är det typ rice crispies..? Går det att ersätta med quinoapuffar eller anat eko-akternativ, tror du?

/Petra